GYIK G Suite-felhasználóknak

Kérdése van a G Suite-csomaggal kapcsolatban? Készen állunk a válasszal!

Kezelés

A kezeléssel kapcsolatos leggyakoribb kérdések

Könnyen kezelhetem a G Suite csomagot a szervezetben?

Ön mint G Suite-fiókjának adminisztrátora új módszerrel felügyelheti felhasználói szolgáltatásait a felhőben. Ez olyan egyszerű dolgokra is vonatkozik, mint a felhasználók felvétele a fiókba, levelezésük aktiválása vagy a szolgáltatások használatának engedélyezése. A G Suite olyan további szabályozási lehetőségeket is kínál a felhasználók adatai és biztonsága felett, amelyeknek használatát feltétlenül javasoljuk.

Hogyan vehetek fel és kezelhetek felhasználókat?

Ha engedélyezni szeretné szervezete dolgozóinak a G Suite használatát, fel kell vennie őket a fiókjába. Ezt bármilyen számítógépről vagy a mobilkezelési konzol segítségével akár mobileszközről is megteheti. Bármilyen böngészőben nyissa meg az admin.google.com oldalt, majd rendszergazdai felhasználónevével és jelszavával jelentkezzen be. A Felügyeleti Konzollal kezelheti felhasználóinak szolgáltatásait és jelszavát is, illetve fiókjának minden területét.

Adhatok rendszergazdai jogosultságokat felhasználóknak?

Igen. Szervezete méretétől függetlenül azt ajánljuk, hogy ossza szét a felhasználók és szolgáltatások kezelésének felelősségét néhány megbízható felhasználó között. Egy felhasználónak úgy adhat rendszergazdajogokat, hogy az egyik rendelkezésre álló rendszergazdai szerepkörhöz társítja. A szerepkör társításával a felhasználónak hozzáférést biztosít a Felügyeleti Konzolhoz. A felhasználókat kinevezheti rendszergazdaszintű felhasználónak, aki az összes műveletet elvégezheti a Felügyeleti Konzolban. De társíthat olyan szerepkört is hozzájuk, amely korlátozza a rendszergazda által elvégezhető műveleteket, például csoportok létrehozására, szolgáltatásbeállítások kezelésére vagy felhasználói jelszavak alaphelyzetbe állítására.

Szabályozhatom a felhasználók hozzáférését bizonyos szolgáltatásokhoz vagy funkciókhoz?

Kezdetben a legtöbb szolgáltatás minden felhasználó számára be van kapcsolva. A Felügyeleti Konzolban kikapcsolhatja azokat a szolgáltatásokat, amelyeket nem szeretne felhasználói rendelkezésére bocsátani, illetve személyre szabhatja a szolgáltatások működését. Engedélyezheti mindenkinek ugyanazokat a beállításokat, de egyedi szabályzatokat is beállíthat a különböző felhasználóknak. Bekapcsolhatja például a Hangouts szolgáltatást kizárólag a terméktámogatási csapat részére, vagy engedélyezheti csak a marketingrészlegnek a nyilvános Google Webhelyek megosztását.

Tesztelhetem az új funkciókat és termékeket, mielőtt a felhasználók rendelkezésére bocsátanám?

Ön és felhasználói bármiféle szoftver telepítése vagy frissítése nélkül, automatikusan megkapják az új funkciókat és frissítéseket. Ön azonban a funkcióbevezetési naptárunkban, illetve blogunkban egyszerűen nyomon követheti a várható újdonságokat. Ha az új funkciókat és termékeket tesztelni szeretné, mielőtt felhasználói rendelkezésére bocsátaná őket, a Felügyeleti Konzolban válassza az Ütemezett kiadás lehetőséget. Ha ezeket elérhetővé szeretné tenni, amint a Google közzéteszi őket a fogyasztói ügyfeleinek, válassza a Gyors kiadás lehetőséget.

Lehetővé teszi a G Suite mobileszközök kezelését?

A Google Felügyeleti konzolban helyszíni eszközkezelő szerver nélkül kezelheti szervezete mobileszközeit. A Mobilkezelés szolgáltatással eszközházirendeket kényszeríthet és műveleteket hajthat végre a szervezet mobilkészülékein, így például távolról törölheti a felhasználó adatait egy mobileszközről.

Kezelhetek több domaint a G Suite rendszerben?

Ha szervezete új domainnevet szerez be, vagy ha több domainen végez üzleti tevékenységet, az összes ilyen domaint külön költség nélkül felveheti a fiókjába. A felhasználók ezután azonosítókat kaphatnak egy vagy több domainben, miközben egyetlen szervezet keretében osztozhatnak a szolgáltatásokon. A domaineket pedig ugyanabból a Felügyeleti konzolból kezelheti. A domaineket külön domainként vagy domainaliasként is hozzáadhatja – ez a használat módjától függ.

Hogyan alkalmazhatok házirendeket az egyes felhasználókra vonatkozóan?

A Google Cloud-fiók adminisztrátoraként eldöntheti, hogy mely szolgáltatásokat és funkciókat érhessék el a szervezet különböző felhasználói. Bekapcsolhatja például a Google Csevegő szolgáltatást kizárólag a terméktámogatási csapat részére, vagy engedélyezheti csak a marketingrészlegnek a nyilvános Google Webhelyek megosztását. Ha házirendeket szeretne alkalmazni a felhasználókra, a Google Felügyeleti konzolban csoportosítsa a felhasználókat szervezeti egységekbe, majd kapcsolja be a szolgáltatásokat és állítsa be az engedélyeket az egyes egységekben.

Vissza a tetejére

A kezeléssel kapcsolatos leggyakoribb kérdések

Könnyen kezelhetem a G Suite csomagot a szervezetben?

Ön mint G Suite-fiókjának adminisztrátora új módszerrel felügyelheti felhasználói szolgáltatásait a felhőben. Ez olyan egyszerű dolgokra is vonatkozik, mint a felhasználók felvétele a fiókba, levelezésük aktiválása vagy a szolgáltatások használatának engedélyezése. A G Suite olyan további szabályozási lehetőségeket is kínál a felhasználók adatai és biztonsága felett, amelyeknek használatát feltétlenül javasoljuk.

Hogyan vehetek fel és kezelhetek felhasználókat?

Ha engedélyezni szeretné szervezete dolgozóinak a G Suite használatát, fel kell vennie őket a fiókjába. Ezt bármilyen számítógépről vagy a mobilkezelési konzol segítségével akár mobileszközről is megteheti. Bármilyen böngészőben nyissa meg az admin.google.com oldalt, majd rendszergazdai felhasználónevével és jelszavával jelentkezzen be. A Felügyeleti Konzollal kezelheti felhasználóinak szolgáltatásait és jelszavát is, illetve fiókjának minden területét.

Adhatok rendszergazdai jogosultságokat felhasználóknak?

Igen. Szervezete méretétől függetlenül azt ajánljuk, hogy ossza szét a felhasználók és szolgáltatások kezelésének felelősségét néhány megbízható felhasználó között. Egy felhasználónak úgy adhat rendszergazdajogokat, hogy az egyik rendelkezésre álló rendszergazdai szerepkörhöz társítja. A szerepkör társításával a felhasználónak hozzáférést biztosít a Felügyeleti Konzolhoz. A felhasználókat kinevezheti rendszergazdaszintű felhasználónak, aki az összes műveletet elvégezheti a Felügyeleti Konzolban. De társíthat olyan szerepkört is hozzájuk, amely korlátozza a rendszergazda által elvégezhető műveleteket, például csoportok létrehozására, szolgáltatásbeállítások kezelésére vagy felhasználói jelszavak alaphelyzetbe állítására.

Szabályozhatom a felhasználók hozzáférését bizonyos szolgáltatásokhoz vagy funkciókhoz?

Kezdetben a legtöbb szolgáltatás minden felhasználó számára be van kapcsolva. A Felügyeleti Konzolban kikapcsolhatja azokat a szolgáltatásokat, amelyeket nem szeretne felhasználói rendelkezésére bocsátani, illetve személyre szabhatja a szolgáltatások működését. Engedélyezheti mindenkinek ugyanazokat a beállításokat, de egyedi szabályzatokat is beállíthat a különböző felhasználóknak. Bekapcsolhatja például a Hangouts szolgáltatást kizárólag a terméktámogatási csapat részére, vagy engedélyezheti csak a marketingrészlegnek a nyilvános Google Webhelyek megosztását.

Tesztelhetem az új funkciókat és termékeket, mielőtt a felhasználók rendelkezésére bocsátanám?

Ön és felhasználói bármiféle szoftver telepítése vagy frissítése nélkül, automatikusan megkapják az új funkciókat és frissítéseket. Ön azonban a funkcióbevezetési naptárunkban, illetve blogunkban egyszerűen nyomon követheti a várható újdonságokat. Ha az új funkciókat és termékeket tesztelni szeretné, mielőtt felhasználói rendelkezésére bocsátaná őket, a Felügyeleti Konzolban válassza az Ütemezett kiadás lehetőséget. Ha ezeket elérhetővé szeretné tenni, amint a Google közzéteszi őket a fogyasztói ügyfeleinek, válassza a Gyors kiadás lehetőséget.

Lehetővé teszi a G Suite mobileszközök kezelését?

A Google Felügyeleti konzolban helyszíni eszközkezelő szerver nélkül kezelheti szervezete mobileszközeit. A Mobilkezelés szolgáltatással eszközházirendeket kényszeríthet és műveleteket hajthat végre a szervezet mobilkészülékein, így például távolról törölheti a felhasználó adatait egy mobileszközről.

Kezelhetek több domaint a G Suite rendszerben?

Ha szervezete új domainnevet szerez be, vagy ha több domainen végez üzleti tevékenységet, az összes ilyen domaint külön költség nélkül felveheti a fiókjába. A felhasználók ezután azonosítókat kaphatnak egy vagy több domainben, miközben egyetlen szervezet keretében osztozhatnak a szolgáltatásokon. A domaineket pedig ugyanabból a Felügyeleti konzolból kezelheti. A domaineket külön domainként vagy domainaliasként is hozzáadhatja – ez a használat módjától függ.

Hogyan alkalmazhatok házirendeket az egyes felhasználókra vonatkozóan?

A Google Cloud-fiók adminisztrátoraként eldöntheti, hogy mely szolgáltatásokat és funkciókat érhessék el a szervezet különböző felhasználói. Bekapcsolhatja például a Google Csevegő szolgáltatást kizárólag a terméktámogatási csapat részére, vagy engedélyezheti csak a marketingrészlegnek a nyilvános Google Webhelyek megosztását. Ha házirendeket szeretne alkalmazni a felhasználókra, a Google Felügyeleti konzolban csoportosítsa a felhasználókat szervezeti egységekbe, majd kapcsolja be a szolgáltatásokat és állítsa be az engedélyeket az egyes egységekben.