A G Suite megvásárlása kapcsán gyakran felmerülő kérdések

Már G Suite-ügyfelünk? Látogasson el a támogatási oldalra.

Szűrés kategória szerint
    • Továbbiak megtekintése
    • Kevesebb megjelenítése

Áttekintés

  • Mi a különbség a G Suite és a Google ingyenes alkalmazásai között?

    Az ingyenesen is használható szolgáltatások mellett a G Suite további vállalati szintű szolgáltatásokat is tartalmaz, beleértve az egyéni céges e-mail-címeket (@sajatceg), a Gmail- és Drive-beli dupla felhőtárhelyet, a nonstop telefonos és e-mailes ügyfélszolgálatot, az üzleti levelezésre vonatkozó 99,9%-os garantált rendelkezésre állást, a Microsoft Outlookkal való együttműködést, a továbbfejlesztett biztonsági funkciókat (például a kétlépcsős azonosítást és az egyszeri bejelentkezést) és az összes felhasználói fiók teljes körű kezelését.

  • Az egyes G Suite-alkalmazások külön-külön is megvásárolhatók?

    Nem. A G Suite-ra regisztrálva egy tökéletesen együttműködő alkalmazáskészlethez nyer hozzáférést. Ha például érkezik egy üzenet a Gmailbe, azt azonnal átalakíthatja naptáreseménnyé. Amikor megjegyzést ír a Dokumentumokban, a Táblázatokban vagy a Diákban, az együttműködésben részt vevő partnerei erről azonnal értesítést kapnak e-mailben. Egyetlen kattintással Hangouts-alapú videoértekezletet indíthat a postaládából vagy a naptárból. Ezek az eszközök együttesen növelik a hatékonyságot, és a lehető legtöbb értéket adják a cégének. Mindazonáltal arra is van lehetősége, hogy az egész csomag megvásárlása után csak azokat a szolgáltatásokat használja, amelyekre igényt tart.

  • Le tudom cserélni a jelenlegi szoftveremet a G Suite csomagra?

    A tapasztalat azt mutatja, hogy sok ügyfelünk sikeresen tudott váltani a meglévő hatékonyságnövelő csomagjáról a G Suite-ra, és már kizárólag a G Suite alkalmazásait használja, melyben különböző fájlokat – például szöveges dokumentumokat, táblázatokat és prezentációkat – hozhat létre. Ezeken valós időben dolgozhat együtt másokkal, és a felhőben tárolhatja őket a Google Drive-on. A G Suite-alkalmazások a legtöbb eszközön működnek. A hagyományos asztali alkalmazásoktól eltérően nincs szükség szoftverek telepítésére. A G Suite emellett a más programokban, így a Microsoft Office-ban készült fájlokkal is kompatibilis.

Termékek

Gmail

  • Miben tér el a G Suite Gmail szolgáltatása az ingyenes Gmailtől?

    A G Suite Gmail szolgáltatásában a következő funkciók állnak rendelkezésre: egyéni üzleti e-mail-cím (@sajatceg.com), korlátlan csoportos e-mail-cím, 99,9 százalékos garantált rendelkezésre állás, kétszer akkora tárhely, mint az ingyenes Gmail szolgáltatásban, reklámmentesség, nonstop telefonos és e-mailes ügyfélszolgálat, G Suite Sync for Microsoft Outlook és sok más.

  • Lehet egy felhasználónak több e-mail címe?

    Igen. A felhasználók e-mail-aliasok (például ugyfelszolgalat@sajatceg) létrehozásával több e-mail-címet is beállíthatnak. Az egyes felhasználókhoz akár 30 alias is tartozhat.

  • Áttelepíthetem a meglévő üzeneteimet a G Suite rendszerébe?

    Igen. A migrációs eszközökkel importálhatja az e-mailjeit olyan rendszerekből, mint például a Lotus Notes vagy a Microsoft.

Naptár

  • Létrehozhatok csoportos naptárt?

    Igen. Létrehozhat egy olyan naptárt, amelyhez mindenki (vagy a felhasználók egy csoportja) hozzáfér a szervezetben. Létrehozhat külön csoportnaptárt például ünnepekhez vagy találkozókhoz.

  • Migrálhatom és szinkronizálhatom a naptáraimat?

    Igen. A naptármigrációs beállítások számos naptártípushoz elérhetők, köztük a Lotus Notes és a Microsoft rendszer naptáraihoz.

  • Vannak eseményemlékeztetők a Naptárban?

    Igen. A Naptár alapértelmezés szerint 10 perccel az esemény előtt előugró emlékeztetőt jelenít meg. A naptárbeállítások között módosíthatja az emlékeztető megjelenítésének idejét.

Hangouts Meet

  • Külső személyek is csatlakozhatnak a beszélgetésekhez?

    Mindenképpen. Sőt, ugyanazt a hivatkozást oszthatja meg az értekezlet összes résztvevőjével, így könnyebb mindenkivel felvenni a kapcsolatot.

  • Bizalmas adatok maradnak az értekezleten elhangzottak?

    Igen. Minden Meet-beszélgetés video- és hanganyaga titkosított. A felhasználók még távoli helyekről is biztonságosan csatlakozhatnak.

  • Szükség van külső alkalmazásra a betárcsázós csatlakozáshoz?

    Nem. A G Suite Enterprise kiadásában további konfiguráció nélkül is megadhat telefonszámot és PIN-kódot az egyes megbeszélésekhez. További információért tekintse meg a betárcsázás dokumentációját.

Google Drive

  • Milyen típusú fájlokat lehet feltölteni a Drive-ba?

    Bármilyen típusú fájlt feltölthet a Drive-ba, bizonyos fájlokat pedig internetes Google-dokumentumformátumúvá, például Dokumentumok-, Táblázatok- vagy Diák-fájllá alakíthat át.

  • Mennyi Drive-tárhelyet kapok?

    Minden felhasználó 30 GB felhőtárhelyet kap, amelyet a Drive-ban és a Gmailben használhat fel. Ha szeretne, némi felárért korlátlan tárhelyet (az 5-nél kevesebb felhasználóval rendelkező fiókok esetén felhasználóként 1 TB tárhelyet) vásárolhat. További információt a G Suite árait részletező oldalon találhat.

  • Miben tér el a G Suite Drive szolgáltatása az ingyenes Drive-tól?

    A G Suite Drive szolgáltatásban kétszer annyi tárhelyet, a hét minden napján 24 órában elérhető telefonos és e-mailes ügyfélszolgálatot, megosztásvezérlőket és speciális jelentéseket vehet igénybe. Ha szeretne, némi felárért korlátlan tárhelyet (az 5-nél kevesebb felhasználóval rendelkező fiókok esetén felhasználóként 1 TB tárhelyet) vásárolhat. További információt a G Suite árait részletező oldalon találhat.

Dokumentumok

  • A Dokumentumok offline módban is működik?

    Igen. A funkció a Chrome böngészőben érhető el. Ha még nem tette meg, próbálja ki a Chrome-ot. Ingyenes és könnyen használható.

  • A Dokumentumok-fájlokat bárkivel megoszthatom?

    Igen. Minden egyes dokumentumnál megadhatja, hogy azt melyik felhasználó szerkesztheti, tekintheti meg, vagy hogy ki írhat hozzá megjegyzést.

  • Átalakíthatom a meglévő dokumentumaimat Google-dokumentumokká?

    Igen. Számos típusú fájlt átalakíthat Dokumentumok-formátumúvá. Az eredeti fájl az átalakítás után is érintetlen marad.

Currents

  • Megadhatom, hogy a nyilvános Currents-bejegyzéseim megjelenjenek a profiloldalamon?

    Igen. A Currents beállításai között megadhatja, hogy Currents-bejegyzései megjelenjenek-e a profilján.

  • Hogyan tartható fenn a felhasználói profilok adatainak a védelme?

    Az adminisztrátorok megadhatják, hogy a felhasználói profilok alapértelmezés szerint ne jelenjenek meg a nyilvános keresések eredményeiben. Olyan bővített felhasználói vezérlők is rendelkezésre állnak, amelyekkel a profiladatok láthatósága szabályozható.

  • A csapatok privát módon is folytathatják közösségi beszélgetéseiket?

    Igen. A privát közösségeknek köszönhetően beállítható, hogy a beszélgetésekhez csak a szervezet felhasználói csatlakozhassanak. Legyen szó egy termék béta verziójának terveiről vagy egy távoli helyen dolgozó csapat jegyzeteiről, bármit is tesz közzé, ahhoz kizárólag a szervezet felhasználói férhetnek hozzá.

Hangouts Chat

  • Van egy ötletem egy robotra. Hogyan kezdjek hozzá?

    A fejlesztői oldalon számos erőforráshoz férhet hozzá.

  • Hogyan fog a rendszer együttműködni a Hangouts régi, a Gmailben lévő verziójával?

    A zökkenőmentes működés érdekében a Hangouts Chattel kompatibilis régi Hangouts szolgáltatáshoz továbbra is hozzáférhet.

  • Hogyan vehetem használatba a Hangouts Chat szolgáltatást már most?

    Ha Ön jelenleg is G Suite-ügyfél, a Hangouts Chat szolgáltatást ingyen veheti igénybe. Kattintson ide, és próbálja ki akár most.

Táblázatok

  • Milyen képleteket támogat a Táblázatok?

    A Táblázatok azokat a cellaképleteket támogatja, amelyek általában megtalálhatók a legtöbb, asztali számítógépen működő táblázatkezelő alkalmazásban. A képletekkel olyan függvények hozhatók létre, amelyek módosíthatják az adatokat, valamint karakterláncokat és számokat számíthatnak ki.

  • Használhatok billentyűparancsokat a Táblázatokban?

    Igen. Több billentyűparancsot is használhat a Google Táblázatokban, melyek mindig be vannak kapcsolva. Hasonlóak azokhoz, amelyeket korábban használt.

  • Átalakíthatok más táblázatokat Táblázatok-fájllá?

    Igen. Számos típusú fájlt alakíthat át Táblázatok-formátumúvá. Az eredeti fájl az átalakítás után is érintetlen marad.

Űrlapok

  • A felhasználók csak G Suite-fókkal tölthetnek ki űrlapokat?

    Nem, bárki kitöltheti az űrlapokat.

  • Beállíthatom, hogy egy űrlapot csak a vállalkozásomhoz tartozók láthassanak?

    Igen. Az Űrlapok megosztási beállításaival könnyen megadhatja, hogy ki tekinthet meg és szerkeszthet egy adott űrlapot.

  • Az Űrlapok jelentős mennyiségű választ is képes kezelni?

    Igen. Az Űrlapok annyi adat kezelésére képes, mint a Táblázatok, amely jelenleg 2 millió cellányi adatot tud kezelni. Elhiheti, ez nagyon sok adat.

Diák

  • Milyen funkciók használhatók a Diákban?

    Rajzolhat grafikonokat és diagramokat, beilleszthet objektumokat, képeket és animációkat, és számos más funkciót is igénybe vehet.

  • Átalakíthatok egyéb prezentációkat Diák-fájllá?

    Igen. Számos típusú fájlt alakíthat át Diák-formátumúvá. Az eredeti fájl az átalakítás után is érintetlen marad.

  • Hogyan működik a közös szerkesztés?

    A közös szerkesztés azt jelenti, hogy többen dolgoznak ugyanazon a dián egy időpontban. A megosztási beállításokkal szabályozhatja, hogy ki tekintheti meg vagy szerkesztheti a diákat, és a módosítási előzményekkel visszaállíthatja a korábbi verziókat.

Webhelyek

  • Külső látogatók elérhetik a vállalkozás webhelyét?

    Igen. A vállalkozáson kívüli személyek elérhetik a webhelyet, még akkor is, ha nem rendelkeznek G Suite-fiókkal. A hozzáférést a megosztási beállításokban korlátozhatja.

  • Továbbra is használhatom a Google Webhelyek korábbi verzióit?

    Ha a cége a Webhelyek egy korábbi verzióját használja, nyugodtan dolgozhat tovább. A Webhelyeket a megszokott módon szerkesztheti és megoszthatja.

  • Vásárolhatok domaint a Google-on keresztül?

    A Google segíthet, ha domaint szeretne vásárolni a cég egyik domainszolgáltatójától. A regisztráció során válassza az új domain vásárlásának lehetőségét. Ezt követően segítünk beállítani a G Suite rendszert az új domainjében.

App Maker

  • Mik az első lépések az App Maker használatba vételekor?

    A fejlesztői dokumentumokat és a kezdő lépések útmutatóját itt megtekintheti.

  • Használhatom az App Makert EDU-ügyfélként?

    Hát persze! A rendszergazdája a Felügyeleti konzolban kapcsolhatja be a szolgáltatást a felhasználók számára.

  • Milyen jellegű támogatást kapok az App Makerrel kapcsolatban?

    Az App Maker mellé nonstop terméktámogatást és a szolgáltatásiszint-szerződésben foglalt szolgáltatásokat nyújtunk. További információt itt talál.

Felügyeleti konzol

  • Hogyan jelentkezhetek be a Felügyeleti konzolba?

    A Felügyeleti konzol az admin.google.com címen érhető el. Jelentkezzen be e-mail címével és jelszavával; ekkor megjelenik a konzol.

  • Mi a felhasználói fiók?

    A felhasználói fiók egy e-mail-cím, valamint egy név és egy jelszó, amelyekkel a felhasználók bejelentkezhetnek a G Suite rendszerbe. Létrehozhat fiókokat levelezési listaként való használathoz, és másodlagos e-mail címet is adhat a felhasználókhoz.

  • Módosíthatom az adatrégiókat szervezeti egységenként?

    Igen. A tárolt adatok földrajzi helyét megadhatja szervezeti egységenként. Sem a felosztások, sem az adatáthelyezési kérelmek számát nem korlátozzuk. További információ.

Széf

  • Mi az eDiscovery?

    Az elektronikus alapú adatszerzés vagy elektronikus felderítés az elektronikus formátumú adatok keresésének és lekérésének folyamata. Hasznos megoldás lehet jogi ügyek esetén, és megelőzi a munkatársak cserélődése miatt fellépő adatvesztést.

  • Mi történik a törölt fiókok adataival?

    Ha töröl egy felhasználót, a felhasználó fiókjához tartozó összes adatot eltávolítjuk a Google rendszeréből. Azt javasoljuk, törlés helyett inkább függessze fel a kívánt felhasználói fiókokat.

  • Hogyan vásárolhatom meg a G Suite csomagot és a Széf szolgáltatást?

    A Széf a G Suite Business és Enterprise kiadások része. Miután megkezdte a G Suite ingyenes próbaidőszakát, bármikor megrendelheti ezen kiadások egyikét a Felügyeleti konzolból. A Széfet az értékesítési csapaton keresztül is megvásárolhatja.

Mobil

  • A Mobilkezelés funkció további költségekkel jár?

    Mivel a biztonság elsődleges számunkra, szeretnénk, ha minden adatát biztonságban tudhatná – ezért a Mobilkezelés funkció a G Suite része.

  • A Mobilkezelés működik Android és iOS rendszeren?

    Igen és igen. A rendszergazdák mind Android, mind iOS rendszeren kényszeríthetnek házirendeket, így az alkalmazottak maguk dönthetik el, milyen eszközt szeretnének használni.

  • Mik az első lépések a Mobilkezelés funkció használatba vételekor?

    Regisztráljon ingyenes G Suite-próbaidőszakra. Ha már G Suite-felhasználó, a Felügyeleti konzolon többet tudhat meg arról, hogy miként engedélyezheti a Mobilkezelés funkciót.

Árak

  • Miben különböznek a G Suite kiadásai?

    A G Suite három kiadásban kapható: Basic, Business és Enterprise. A Basic felhasználónként 30 GB-nyi tárhelyet, a Business korlátlan tárhelyet és archiválási funkciót, az Enterprise pedig emellett speciális vezérlőket és személyre szabási lehetőségeket tartalmaz. További információért hasonlítsa össze a G Suite kiadásait.

  • Kipróbálhatom ingyen a G Suite csomagot?

    Igen, az új ügyfelek 14 napig próbálhatják ki a G Suite szolgáltatásait. Percek alatt regisztrálhat, és akár 10 csapattag számára is létrehozhat fiókot. A fiók beállításához szükségünk lesz a számlázási információira, de a számláját csak akkor terheljük meg, ha az ingyenes próbaidőszak véget ér. Bármikor lemondhatja az előfizetést. Ha a lehető legtöbbet szeretné kihozni a próbaidőszakból, azt javasoljuk, hogy határozzon meg legalább három fontos területet, amelyet ki szeretne próbálni, például a Dokumentumokban való együttműködést, a videoértekezletek indítását a Hangouts szolgáltatásban és a Gmail-fiókban található levelek lekérését mobileszközről.

  • Hogyan vásárolhatom meg a G Suite csomagot?

    A kezdéshez regisztráljon a G Suite csomagra online, vagy forduljon az értékesítési csapatunkhoz. Ha online regisztrál, 14 napig automatikusan ingyen használhatja a rendszert. A fiók beállításához szükségünk lesz a számlázási információira, de a számláját csak akkor terheljük meg, ha az ingyenes próbaidőszak véget ér. Bármikor lemondhatja az előfizetést. Ne feledje, hogy a próbaidőszak során csak tíz felhasználót állíthat be. Ha tíznél több felhasználót ad meg, a próbaidőszak megszakad, és a továbbiakban fizetnie kell a szolgáltatásért.

  • Hogyan mondhatom le a próbaidőszakot, ha nem szeretném megvásárolni a G Suite csomagot?

    A Felügyeleti konzol Számlázás szakaszában bármikor lemondhatja az előfizetést. Ha a(z) 14 napos próbaidőszak alatt mondja le az előfizetést, nem terheljük meg a számláját. További információt ebben a súgócikkben talál.

  • Mennyibe kerül a G Suite beállítása és a tartalmak áttelepítése?

    A beállítási útmutatónkat követve költségek nélkül állíthatja be a G Suite alkalmazást, és telepítheti át az adatokat. Ha segítségre van szüksége, forduljon az ügyfélszolgálati csapatunkhoz. Ha azt szeretné, hogy egy szakember állítsa be a rendszert, és telepítse át az adatokat, forduljon egy Google partnerhez, akitől többet is megtudhat a szolgáltatásokról és a költségeikről.

  • Milyen fizetési módokat fogad el a Google?

    A G Suite-előfizetéséért nemzetközi bankkártyával fizethet. A Google minden Visa-, Mastercard- és American Express-bankkártyát elfogad. Egyes országokban banki átutalással (más néven csoportos beszedési megbízással) is fizethet.

  • Havi fizetés helyett fizethetek előre egy évet?

    Az éves előfizetés csak bizonyos országokban áll rendelkezésre. Az árakról szóló oldalon megnézheti, hogy az országában igénybe vehető-e az éves előfizetés.

  • Ki számít pontosan felhasználónak az árszabás tekintetében?

    Definíció szerint felhasználó alatt egy személyre szabott e-mail-cím (felhasznalo@sajatceg) értendő. E-mail-aliasok létrehozásával egy felhasználó több e-mail-címmel is rendelkezhet. A csoportos e-mail-aliasok (például ugyfelszolgalat@sajatceg) nem számítanak felhasználónak. Az egyes felhasználókhoz akár 30 alias is tartozhat.

  • Ha e-mail-aliast hozok létre egy csoporthoz, az is felhasználónak számít, amelyért fizetnem kell? Hány aliast kezelhet egy felhasználó?

    Nem, a felhasználókhoz e-mail-aliasok létrehozásával több e-mail-címet is rendelhet. Felhasználónként legfeljebb 30 e-mail-aliast vehet fel.

  • A G Suite részeként domaint is kapok?

    Nem, a domaint a G Suite szolgáltatástól külön kell megvásárolni. A regisztráció során adja meg azt a domaint, amellyel az üzleti levelezést használni szeretné. Ha még nincs a birtokában a kívánt domain, a Google-tól további díj ellenében meg tudja vásárolni.

  • A Google több pénznemet is elfogad?

    Igen. A számlázás első beállításakor kiválaszthatja, hogy a vállalkozása melyik országban üzemel, és hogy milyen pénznemben szeretne fizetni. A kiválasztott ország határozza meg, hogy milyen fizetési módokat vehet igénybe. Az ország és a pénznem kiválasztásánál legyen körültekintő, mivel ezeket később nem módosíthatja.

Biztonság

  • Hogyan őrzi meg a Google az adataim biztonságát, és hogyan akadályozza meg a jogosulatlan hozzáférést?

    A G Suite rendszert a kezdetektől fogva abban a szellemben fejlesztettük, hogy csökkentse a felhőrendszereket érintő egyedi veszélyeket. Bárhol is vezetik be a csomagot, a Google teljesítményre és megbízhatóságra vonatkozó standardjait alkalmazzuk minden vállalkozásban, oktatási intézményben és kormányzati szervnél.
    Az infrastruktúránkban használt technológia, rugalmasság és dinamizmus egyedi biztonsági előnyökkel jár ügyfeleink számára. Kiterjedt adatközpont-hálózatunk egyedileg tervezett, a biztonságot és a teljesítményt szem előtt tartó operációs rendszert futtató szervereket használ. Mivel a hardverrendszer minden eleme a Google kezében van, a lehető leggyorsabban reagálhatunk a felmerülő kockázatokra.
    A Google elhivatott biztonsági és adatvédelmi specialistákat alkalmaz, beleértve a világ legelismertebb szakértőit is. A Google többi csapatához hasonlóan ez a csapat is folyamatosan új eszközökön és a jövő biztonságosabbá tételén dolgozik – nemcsak a Google sok milliárdnyi felhasználója, de az üzleti vállalkozások számára is.
    A Google kiemelkedő eredményeket tudhat magáénak a felhasználói adatok védelme terén. Az adatokat a külső és belső fenyegetésektől egyaránt megóvjuk. Emellett szigorúan korlátozzuk és felügyeljük a felhasználói adatokhoz való belső hozzáférést is. Az a kisszámú alkalmazotti csoport, amely hozzáférhet az adatokhoz, szigorú hitelesítési eljáráson esik át, a hozzáférést pedig részletesen naplózzuk és elemezzük, hogy azonosíthassuk a jogosulatlan hozzáféréseket.
    A munkatársak, a technológia és a dinamizmus egyedi kombinációja biztosítja az adatok biztonságát. További információt a G Suite csomagról szóló biztonsági tanulmányban talál.

  • Megfelel a G Suite a rám vonatkozó szabályozások előírásainak?

    A Google rendkívül szigorú, a bevett iparági gyakorlatokra épülő adatvédelmi és biztonsági szabványokat követve fejlesztette a G Suite rendszert, ezáltal ügyfeleink könnyebben kezelhetik a saját megfelelőségi és biztonsági előírásaikkal kapcsolatos kérdéseket. A Google szigorú szerződéses kötelezettségeket vállal az adatok tulajdonjogára, az adatok felhasználására, a biztonságra, az átláthatóságra és a felelősségre vonhatóságra vonatkozóan.
    A Google rendszeres időközönként végeztet harmadik felekkel belső auditálást. A független auditorcégek ellenőrzik az adatközpontjainkban, infrastruktúránkban és működésünkben használt szabályokat. Ilyen auditálások és sztandardok például:
    SOC1™, (SSAE-16/ISAE-3402), SOC2™, SOC3™, ISO27001, ISO 27018:2014 és FedRAMP.
    A tanúsítványokról további információt a Biztonság és bizalom webhelyen talál.
    Számos G Suite-szolgáltatás a HIPAA (U.S. Health Insurance Portability and Accountability Act), azaz az egészségbiztosítás hordozhatóságáról és elszámoltathatóságáról szóló törvényben foglaltaknak is megfelel.
    A G Suite for Education csomag az oktatási intézményekre vonatkozó fontos törvényeknek és szabályozásoknak megfelelően használható.

  • Megfelel a G Suite a HIPAA törvényben foglaltaknak?

    A G Suite megfelel a HIPAA (Health Insurance Portability and Accountability Act), azaz az egészségügyi biztosítás hordozhatóságáról és felelősségre vonhatóságáról szóló törvényben foglaltaknak, amelyek a védett egészségügyi adatok (protected health information – PHI) védelmét, használatát és nyilvánosságra hozatalát szabályozzák. A G Suite azon ügyfelei, akik a HIPAA hatálya alá esnek, és a G Suite rendszerét védett egészségügyi adatokkal szeretnék használni, vállalati társulási szerződést írhatnak alá a Google-lal. További információ a HIPAA-megfelelőségről a G Suite szolgáltatásban.

  • Hogyan reagál a Google a kormányzati adatigénylésekre?

    A jogi alapokra helyezett adatigénylések során tiszteletben tartjuk a Google-nál tárolt adatok védelmét és biztonságát. Ha ilyen kérelmet kapunk, a csapatunk megvizsgálja a kérelmet, és meggyőződik róla, hogy az megfelel a törvényes követelményeknek és a Google irányelveinek. Általánosságban elmondható, hogy az adatszolgáltatás teljesítéséhez írott, a kérelmező hatóság hivatalos tisztviselője által aláírt és a vonatkozó törvényeknek megfelelő dokumentumot kell kapnunk. Ha úgy véljük, hogy a kérelem túl tágan értelmezhető, megteszünk mindent az adatkérelem szűkítése érdekében. Ha további információra kíváncsi, olvassa el a Google átláthatósági jelentését.

  • Titkosítja a Google az adataimat?

    A G Suite-szolgáltatásokban feltöltött vagy létrehozott alapvető ügyféladatok a súgócikkben foglaltak szerint titkosítva vannak.
    A titkosításuk a lemezre íráskor történik, és ehhez nincs szükség beavatkozásra az ügyfél részéről. A Google eltérő titkosítási kulcsokkal titkosítja az adatokat akkor is, ha egyazon ügyfélhez tartoznak. Az adatok 128 bites vagy erősebb AES-titkosítással vannak titkosítva.
    A Google az „átmenetben lévő” G Suite-alapadatokat is titkosítja, akár éppen az ügyféltől tartanak a Google felé, akár egyik adatközpontból másoljuk át őket egy másikba. A Google és az ügyfelek közötti adatkapcsolatot HTTPS protokollal és továbbítási titkosítással titkosítjuk.

  • Szükségem van külső eszközökre ahhoz, hogy biztonságban tudjam az adataimat a Google rendszerén belül?

    A Google-nak a közvetlenül a G Suite rendszeren belül rendelkezésre álló biztonsági funkciói a legtöbb ügyfél számára elegendők. A G Suite Business és Enterprise kiadás további biztonsági funkciókat tartalmaz, beleértve a speciális Drive-auditálás és a biztonsági harverkulcsok kezelését. A G Suite-adminisztrátorok az összes konstrukcióban egyetlen irányítópultról, a Felügyeleti konzolról vezérelhetik a rendszerkonfigurációt és az alkalmazásokat – függetlenül a szervezet méretétől.
    Az adminisztrátorok speciális eszközökhöz is hozzáférhetnek, melyeket mindössze néhány kattintással konfigurálhatnak. Ilyenek például a különböző hitelesítési funkciók (kétlépcsős azonosítás és egyszeri bejelentkezés) vagy az e-mail-biztonsági házirendek (például TSL-kényszerítés, IRM és az Adatszivárgás elleni védelem).
    Ha pedig olyan igénye van, amelyet a G Suite nem elégítene ki, a partnereknek szóló piactéren tovább bővítheti a csomag nyújtotta lehetőségeket.

  • A szervezetemre az Európai Unió adatvédelmi előírásai vonatkoznak. Használhatom a G Suite rendszert?

    Igen. A Google kiterjedt ügyfélkörrel rendelkezik Európában – funkciói és szerződéses kötelezettségei minden olyan adatvédelmi követelménynek megfelelnek, amelyeket a 29. cikk alapján létrehozott munkacsoport meghatározott. A G Suite felajánlja az uniós modellként szolgáló szerződéses klauzulák és az adatfeldolgozásról szóló kiegészítés aláírását is. Emellett a G Suite az Egyesült Királyság kormányzata felhőbiztonsági irányelveinek is megfelel az „OFFICIAL” (beleértve az OFFICIAL– SENSITIVE kategóriát is) kategóriában.

Beállítás

  • Áthelyezhetem a régi levelezésemet, naptáreseményeimet és névjegyeimet a G Suite rendszerébe?

    Igen, minden meglévő e-mailjét, névjegyét és naptáradatát áthozhatja a G Suite rendszerbe. A saját és a csapattagok adatait egyaránt migrálhatja, de ha szeretné, a csapattagokra bízhatja saját adataik migrálását. A G Suite eszközeivel a Microsoft® Exchange, a Microsoft Office 365™, az IBM® Notes® és sok más levelezőrendszerből migrálhatja adatait.

  • Várható fennakadás a levelezésben az áttérés idején?

    Nem, ugyanúgy küldhet és fogadhat leveleket, mint korábban. Ha a G Suite rendszeren belül a Gmail funkciót is használni szeretné, állítsa be úgy a domainjét (annak MX rekordjait), hogy a leveleket átirányítsa a Google levelezőszervereire. Olyan ez, mint amikor új címet regisztrál a postán, hogy leveleit továbbra is megkapja. Az MX rekordok módosításának életbe lépésétől (ez akár 72 óráig is eltarthat) kezdve G Suite-fiókján keresztül is megkapja és elküldheti a leveleket. Addig pedig a régi levelezőrendszerben kezelheti az e-maileket.

  • Az áttérés hatással van a jelenlegi webhelyemre? Tárolhatom a Google-nél a webhelyemet?

    Nem, az áttérés nincs hatással a jelenlegi webhelyére. A G Suite beállításához nem kell változtatnia az aktuális webtárhely-szolgáltatóján. Noha a G Suite maga nem webtárhely-szolgáltató, a Google Cloud Platform oldalon többet is megtudhat a Google webtárhelymegoldásairól.

  • Használhatok saját domaint a G Suite rendszerben? Mit tegyek, ha még nincs domainem?

    A G Suite használatához saját domainnel kell rendelkeznie. A domainnév a webhelye URL-jében a www. után található rész. Ha már van domainje, adja meg a regisztráció során. (Igazolnia kell, hogy Ön a domain tulajdonosa.) Ha még nem rendelkezik domainnel, vagy újat szeretne használni, vásárolhat egyet a rendelkezésre állók közül a Google-tól.

  • Kérhetek segítséget a G Suite beállításában?

    Nyugodtan kérheti egy G Suite-partner segítségét. Tapasztalt informatikai szolgáltató cégek közül válogathat, amelyek segítséget nyújtanak a G Suite értékeléséhez, személyre szabásához, üzembe helyezéséhez és az áttéréshez. Képzést, adatkezelést és folyamatos támogatást is biztosítanak. Ha kérdése van a G Suite beállításával kapcsolatban, forduljon bátran a G Suite ügyfélszolgálatához. Ügyfélszolgálatunk nonstop a rendelkezésére áll.
    A beállításról, a kommunikációs sablonokról és a bevezetésről és változásmenedzsmentről szóló erőforrásokról további információt a beállítási webhelyen olvashat.

Felügyelet

  • Kezelhetek mobileszközöket a G Suite rendszerben?

    A Google Felügyeleti konzolban helyszíni eszközkezelő szerver nélkül kezelheti a szervezete mobileszközeit. A mobileszköz-kezelési funkció segítségével kikényszerítheti az eszközházirendeket, és műveleteket hajthat végre a szervezet mobileszközein, így például távolról törölheti a felhasználók adatait a mobileszközökről.

  • Kezelhetek több domaint a G Suite rendszerben?

    Ha szervezete új domainnevet szerez be, vagy ha több domainen végez üzleti tevékenységet, az összes ilyen domaint külön költség nélkül felveheti a fiókjába. A felhasználók ezután azonosítókat kaphatnak egy vagy több domainben, miközben egyetlen szervezet keretében osztozhatnak a szolgáltatásokon. A domaineket ugyanerről a Felügyeleti konzolról kezelheti. A domaineket külön domainként vagy domainaliasként is hozzáadhatja – ez a használat módjától függ.

  • Adhatok adminisztrátori jogokat más felhasználóknak?

    Igen. Szervezete méretétől függetlenül azt javasoljuk, hogy ossza szét a felhasználók és szolgáltatások kezelésének felelősségét néhány megbízható felhasználó között. Ha rendszergazdai jogokat szeretne rendelni egy felhasználóhoz, társítsa őt az egyik rendelkezésre álló rendszergazdai szerepkörhöz. Ha szerepkört ad egy felhasználónak, azzal hozzáférést biztosít számára a Felügyeleti konzolhoz. Kinevezhet a felhasználók közül adminisztrátori szintű felhasználót, aki az összes műveletet elvégezheti a Felügyeleti konzolban. Olyan szerepkört is társíthat az adminisztrátorokhoz, amely korlátozza a végrehajtható feladatok körét. Beállíthatja például, hogy egy adminisztrátor csak csoportokat hozhasson létre, csak a szolgáltatások beállításait kezelhesse, vagy csak új jelszót állíthasson be a felhasználóknak.

  • Szabályozhatom a felhasználók hozzáférését bizonyos szolgáltatásokhoz vagy funkciókhoz?

    Kezdetben a legtöbb szolgáltatás minden felhasználó számára be van kapcsolva. A Felügyeleti konzolban kikapcsolhatja azokat a szolgáltatásokat, amelyeket nem szeretne a felhasználók rendelkezésére bocsátani, illetve személyre szabhatja a szolgáltatások működését. Alkalmazhatja ugyanazt a beállítást minden felhasználói fiókban, de egyedi házirendeket is beállíthat a felhasználókra vonatkozóan. Bekapcsolhatja például a Hangouts szolgáltatást kizárólag az ügyfélszolgálati csapat részére, vagy engedélyezheti csak a marketingrészlegnek a nyilvános Google Webhelyek megosztását.